Tittel (5) | Filtype | Publiseringsdato | Last ned |
---|---|---|---|
Flyer fra Kulturproduksjoners "Sigurds kamp mot Dragen" (2010) | 2010 | Last ned | |
Flyer fra Kulturproduksjoners "Sigurds kamp mot Dragen" (2010) | 2010 | Last ned | |
Forestillingsprogram for Riksteatrets produksjon Solstikk og sterk sennep (1995). | 1995 | Last ned | |
Forestillingsprogram til Det Norske Teatrets produksjon Tribadernas natt (1976) | 25. mar. 1976 | Last ned | |
Program fra Kulturproduksjoners "Sigurds kamp mot Dragen" (2010) | 2010 | Last ned |
Einar Dahl
Einar Dahl (Født i Oslo 12. januar 1951) er en norsk scenograf, kostymedesigner og regissør. Dahl arbeidet på Nationaltheatret som teatermaler i to år før han studerte maleri ved Statens Håndverk- og Kunstindustriskole i Oslo. Etter to år som frilanser dro han til Kunstakademiet i Krakow (Polen) med statlig utvekslingsstipend for å studere ved scenografiavdelingen på Kunstakademiet. For så å returnere til Oslo som frilanser og senere som fast ansatt scenograf på Riksteatret i 19 år (1976 -1995). Siden 1995 har Dahl arbeidet som frilansscenograf og regissør. Einar Dahl er æresmedlem av fagforeningene Norske Scenografer og Norsk Skuespillerforbund.
Informasjon
(Objekt ID 2461)Objekttype | Person |
Født | 12. jan. 1951 |
Funksjoner | Regissør, Scenograf, Kostymedesigner |
Nasjonalitet | Norsk |
Kjønn | Mann |
Medlem av | Norske Scenografer (NSC) |
Epost | einar.dahl@icloud.com |
Address | Fagerborg gaten 50 B, 0360 Oslo |
Nettsted | Scenograf Einar Dahl |
Einar Dahl vokste opp på Eiksmarka som 3. generasjon Osloborger. Fra han var 5 år ble Dahl tatt med på teater av foreldrene sine, han så alt som var av barneteater på Osloscenene, og senere også alt av voksenproduksjoner. Han har også reist mye internasjonalt og sett teater som har inspirert ham i eget arbeid. Dahls praktiske teatererfaring startet i forbindelse med skoleproduksjoner på Steinerskolen.
Historie var Dahls favorittfag på skolen, han interesserte seg spesielt for stilhistorie. Da han gikk i 6. klasse fikk moren arbeid i administrasjonen på Edderkoppen Teater. Gjennom å vanke på teatret fikk Dahl et innblikk i hvordan man arbeidet med stil. Det var i den forbindelse han fikk øynene opp for scenografifaget.
På Eikeli Høyere skole fikk Dahl sin første praktiske erfaring med scenografiarbeid. Gjennom en skoleforestilling hvor han var scenografiassistent, og senere hvor han var scenograf sammen men John Kristian Alsaker (som senere også ble scenograf). Einar Dahl var faglig sterk men kjedet seg på realskolen. Han ønsket å arbeide på et teater. Dahl sluttet derfor på Eikeli – han tok aldri artium.
Året var 1967; Einar Dahl hadde sluttet på Eikeli Høyere skole, vært på sommerskole i England og var nå fast bestemt på å komme seg inn i norsk teater. Edderkoppen hadde gått konkurs, så moren arbeidet ikke der lenger, så der hadde han ingen kontakter. Da fikk han vite at bestevennens far hadde vært ungdomsvenn med den nye teatersjefen på Nationaltheatret, Arild Brinchmann. I en alder av 16 år troppet Dahl selv opp på teatret for å spørre om jobb. Brinchmann sendte han videre til Per Schwab som var sjefscenograf på den tiden. Til Dahls hell var en av medarbeiderne på Malersalen blitt sykmeldt samme dag og han fikk steppe inn.
Einar Dahl ble på Nationaltheatret i to år, 1967-1969. I begynnelsen var arbeidsoppgavene å rydde og vaske. På den tiden var rollene i teatret ikke knyttet like strengt til profesjoner som i dag. Så etter en tid fikk han mer ansvar; male scenografi, tolke scenografens skisser for snekkerne, og ble til slutt scenografiassistent.
Denne tiden var en brytningstid for Nationaltheatret. Tre generasjoner scenografer med ulike tilnærminger arbeidet sammen. Christian Stenersen (som hadde vært der siden 30-årene), Per Schwab, og Guy Krohg som representerte den nye generasjonen. Dahl lærte av alle, men spesielt Guy Krohg ble en viktig person for hans karriere. Krohg var inkluderende og støttende, han lærte Dahl alt han kunne om teater og med tiden gjennomførte de flere samarbeid: bl.a. Den likesæle og Menneskerøysta på Det Norske Teatret i 1974.
Etter to år på Nationaltheatret kom Dahl inn på malerlinjen på Statens Håndverk- og Kunstindustriskole. Han arbeidet deretter som frilanser sammen med Guy Krohg. Hans første selvstendige scenografiarbeid var med Scene 7 i 1974 Skinken Nøff og Grynta som ikke ville bli julebord.
Etter anbefalinger fra Guy Krohg og Kirsten Sørlie fikk Einar Dahl, i 1974, statsstipend for å studere scenografi på Kunstakademiet i Krakow. Studentutveksling til Øst-Europa var vanlig på den tiden. Spesielt mellom Norge og Polen, og Norge og Tsjekkoslovakia. Året i Krakow ga Dahl mange nye impulser om scenografi og teater. I Polen var scenografi en mer integrert del av en teaterproduksjon enn i Norge.
Spesielt Konrad Swinarski ble viktig for Dahl dette året. Swinarski var en av Brechts siste elever og på midten av 70-tallet var han en av Polens største regissører. I ett år arbeidet Dahl sammen med Swinarski på Woyzeck. Swinarski var ikke redd for å ta opp vanskelige temaer, han var heller ikke opptatt av skjønnhet (slik mange scenografer var på den tiden), også hans metode om alltid å tenke motsatt av det man først tenker skapte mange interessante uttrykk som Dahl lot seg inspirere av. Swinarski mente Dahl burde bli regissør, men Dahl valgte å følge karrieren som scenograf. Først 20 år senere gjennomførte Dahl sin første regijobb.
Da Einar Dahl kom tilbake fra Polen begynte han å arbeide frilans. Hans første produksjon var Tribadernas natt i 1976 på Det Norske Teatret, deretter fulgte tre produksjoner til på Det Norske Teatret. Sven Erik Brodal var teatersjef og hans kone, Gudrun Waadeland var teatersjef på Riksteatret. Waadeland så hva Dahl gjorde på Det Norske Teatret og engasjerte han som scenograf for Hærmennene på Helgeland i 1976. I løpet av produksjonsperioden ble han tilbudt fast ansettelse som scenograf. På den tiden var det vanlig med mange fast ansatte kunstnere ved teatrene. Man ønsket å jobbe sammen som et ensemble over tid.
I løpet av årene på Riksteatret hadde teatret to teatersjefer; Gudrun Waadeland (1975-1987) og Anne Gullestad (1988-1994). Dette ble to viktige personer i Dahls karriere. Teatersjefene hadde to veldig forskjellige tilnærminger til arbeidet: Waadeland videreførte den gamle folkeopplysningstanken fra 50-årene. På repertoaret hadde hun alltid gamle klassikere, gjerne norske klassikere og barneteater. Gullestad derimot var mer utadrettet og tok inn impulser fra publikum rundt om i landet. Hennes repertoar bar også preg av mange coproduksjoner med for eksempel Toten Teater og Hordaland Teater. Dahl samarbeidet med mange svært ulike sceneinstruktører i løpet av tiden på Riksteatret, bl.a. Gunnar Olram, Pål Skjønberg, Barthold Halle, Kirsten Sørlie, Jan Bull, Stein Winge, Pål Løkkeberg, Thea Stabell og Trond Lie.
Einar Dahl ble på Riksteatret i 19 år (1976-95). I 1994, da teatret fikk en ny teatersjef som ikke ønsket å ha så mange kunstnere fast ansatt, sluttet Dahl. Siden da har han arbeidet som frilanser.
Tidlig i sin karriere leste Dahl tre bøker som inspirerte og formet hans teatersyn. Det var bøker av Meyerhold, Piscator og Grotowski. Den dag i dag er dette tilnærminger til teatret som inspirerer ham i hans arbeide. Spesielt ser vi dette i hans eksperimentering med teaterrommet. I perioden på Riksteatret kunne han ikke arbeide i den retningen da scenografiene måtte kunne fungere på de ulike scenene på turné. Da Dahl sluttet på Riksteatret søkte han denne måten å arbeide med rommet på. Og hans første egenproduksjon Dager kan vokse fra 1995, kunne vi se dette folde seg ut.
Einar Dahls regikarriere startet med døveteaterversjonen av Mirandolinas Versthus på Riksteatret i 1988. Denne produksjonen gjestet Barcelona, Amsterdam og Washington, så det ble en god start på regikarrieren. Senere regisserte han for frie teatergrupper, Oslo Døveteater, Teater Manu og hadde flere egenproduksjoner. Dahl arbeider konseptuelt som regissør og har ofte også scenografien.
ANDRE SCENOGRAFIOPPGAVER:
“Teskjekjerringprisen” (bare dekorasjonen). Barne- og Uungdomsavdelingen, N.R.K. Fjernsynet - Regi Herman Gran
KILDER:
Einar Dahls privatarkiv. Giver: Einar Dahl, 05.06.2013
Biografi er skrevet av Elisabeth Leinslie, 30.01.2015
Statens Håndverk- og Kunstindustriskole i Oslo, Norge.
Kunstakademiet i Krakow, Polen.
Tittel | Premiere | Rolle |
---|---|---|
Karius og Baktus (Oslo Nye Teater) | 29. mai. 2021 | Scenografi |
Karius og Baktus (Oslo Nye Teater) | 16. mai. 2020 | Scenografi |
Babettes gjestebud (Tema Teater) | 8. aug. 2019 | Regi |
Karius og Baktus (Oslo Nye Teater) | 1. sep. 2018 | Scenografi |
Karius og Baktus (Oslo Nye Teater) | 16. sep. 2017 | Scenografi |
Karius og Baktus (Riksteatret) | 2. sep. 2015 | Scenografi |
Beltespenna () | 7. aug. 2015 | Scenografi, Kostyme |
NAIV.SUPER (Sandermosen stasjon) | 25. apr. 2014 | Dramatisert av, Regi, Scenografi |
Beltespenna () | 9. aug. 2013 | Scenografi, Kostyme |
CAMILLA – ensom kvinne blant menn (Tema Teater) | 23. jan. 2013 | Regi |
Hvorfor det er sommer og vinter () | 2012 | Scenografi, Regi, Maskedesign, Dukkedesign |
Karius og Baktus (Oslo Nye Teater) | 2012 | Scenografi |
Stedsans Drammen (Brageteatret) | 13. sep. 2011 | Scenografiassistent |
Karius og Baktus (Oslo Nye Teater) | 21. jan. 2011 | Scenografi |
Geografi og kjærlighet (Teater Manu) | 14. okt. 2010 | Regi, Scenografi, Bearbeidet av, Kostymedesign |
Sigurds kamp mot Dragen (Kulturproduksjoner) | 18. jun. 2010 | Scenografi |
Karius og Baktus (Trøndelag Teater) | 27. mar. 2009 | Scenografi, Kostyme |
Vesletuss (Det Vestnorske Teateret) | Navember 2008 | Kostymedesign, Scenografi |
Vesletuss (Det Vestnorske Teateret) | Navember 2008 | Scenografi |
AbuKir og AbuSir (Unge Husers Dukketeater) | 2005 | Regi, Scenografi |
Karius og Baktus (Riksteatret) | 14. jan. 2004 | Scenografi |
Nå eller alltid (Intimteateret) | 2004 | Scenografi |
Klatremus og de andre dyrene i Hakkebakkeskogen (Riksteatret) | 2. sep. 2003 | Idé, Scenografi |
Karius og Baktus (Riksteatret) | 25. jan. 2003 | Scenografi |
Neshorn (Levende Dukker) | 2003 | Regi |
Håkon 4 (Levende Dukker) | 2002 | Regi |
Vesletuss (Det Vestnorske Teateret) | 17. nov. 2001 | Scenografi |
Den innbilt syke (Grenland Friteater) | 28. sep. 2001 | Scenografiassistent |
Vesletuss (Det Vestnorske Teateret) | Navember 2000 | Kostymedesign, Scenografi |
Vår Frans av Assisi (Det Åpne Teater) | 26. aug. 2000 | Scenografi, Kostyme |
Rødhette og ulven (Riksteatret) | 10. aug. 2000 | Scenografi, Figurdesigner, Kostymedesign |
Karius og Baktus (Riksteatret) | 2000 | Scenografi |
Nå er´e alvor ! () | 2000 | Regi, Scenografi, Kostyme, Manus |
Den innbilt syke (Grenland Friteater) | 7. jun. 1999 | Scenografiassistent |
Haute Couture (Det Åpne Teater) | 27. feb. 1999 | Regi |
Den raude ballen (Teater Vestland) | 23. jan. 1999 | Scenografi, Kostymedesign |
Ungkarsfesten (Stageway) | 1999 | Scenografi |
Amtmannens døtre (SpeilScenen) | 1999 | Dramatisert av, Scenografi, Kostyme |
Ungkarsfesten (Teater Vestland) | 12. mar. 1998 | Scenografi, Kostymedesign |
Charleys tante (Oslo Døveteater) | 1998 | Regi, Scenografi, Bearbeidet av, Kostyme |
Satirens tid () | 1998 | Scenografi, Manus, Regi, Hovedprodusent |
Mio, min Mio (Oslo Døveteater) | 11. okt. 1997 | Scenografi, Dramatisert av, Regi, Kostyme |
Trollspegelen (Teater Vestland) | 12. mai. 1997 | Scenografi, Kostymedesign |
MASKER - Søndagshustruen - De grønne strømpene - Kvinnen som lo - ...og det skal gå deg vel... (Det Åpne Teater) | 14. apr. 1996 | Regi |
Erta, Berta () | 13. apr. 1996 | Scenografi |
Trollspegelen (Teater Vestland) | 20. jan. 1996 | Scenografi, Kostymedesign |
Tre par (Oslo Døveteater) | 1996 | Bearbeidet av, Scenografi, Regi, Kostyme |
Nesegrevet (Oslo Døveteater) | 28. okt. 1995 | Bearbeidet av, Regi, Scenografi, Kostyme |
Solstikk og sterk sennep (Riksteatret) | 12. sep. 1995 | Scenografi, Kostymedesign |
Solstikk og sterk sennep (Riksteatret) | 17. jun. 1995 | Scenografi, Kostymedesign |
Dager kan vokse () | 17. mar. 1995 | Manus, Regi, Scenografi, Hovedprodusent |
Jubelbrus med champagnesus (Riksteatret) | 10. feb. 1995 | Scenografi, Kostymedesign |
Graffiti (Riksteatret) | 7. feb. 1995 | Scenografi, Kostymedesign |
Prinsessen - Yvonne, prinsesse av Burgund (Oslo Døveteater) | 18. nov. 1994 | Bearbeidet av, Regi |
Da tiden kom til verden (Riksteatret) | 13. okt. 1994 | Scenografi, Kostymedesign |
Peer Gynt med Per Tofte - Fra Gudbrandsdalen, vet I var han kommen (Riksteatret) | 4. okt. 1994 | Scenografiassistent |
Toralv Maurstad - En lek med livet på scenen (Riksteatret) | 17. mai. 1994 | Scenografiassistent |
Fagre kvinner & Frekke menn (Intimteateret) | 8. apr. 1994 | Scenografi |
Gullbryllupet (Seniorteatret A/S) | 10. mar. 1994 | Scenografi |
Trost i taklampa (Riksteatret) | 22. jan. 1994 | Scenografi, Kostymedesign |
Kunne Presteenka, så kan vel du (Riksteatret) | 16. jan. 1994 | Scenografi, Kostymedesign |
Ola fra Sandefjord (Riksteatret) | 7. okt. 1993 | Scenografi, Kostymedesign |
Fattigdom og hovmod - Don Ranudo de Colibrados (Oslo Døveteater) | 24. sep. 1993 | Regi, Bearbeidet av |
Dansens år ´93 - landet rundt (RiksteatretStiftelsen Dansens År '93) | 8. sep. 1993 | Scenografi |
Er du til eller fra? (Intimteateret) | 2. jun. 1993 | Scenografi |
Toralv Maurstad - En lek med livet på scenen (Riksteatret) | 16. mai. 1993 | Scenografiassistent |
Kunne Presteenka, så kan vel du (Riksteatret) | 25. jan. 1993 | Scenografi, Kostymedesign |
Ronja Røverdatter (Riksteatret) | 12. jan. 1993 | Kostymedesign, Scenografi |
Vesletuss (Det Vestnorske Teateret) | 29. nov. 1992 | Kostymedesign, Scenografi |
Den spanske flue (Oslo Døveteater) | 14. nov. 1992 | Bearbeidet av, Regi |
Er du til eller fra? (Intimteateret) | 23. okt. 1992 | Scenografi |
Ronja Røverdatter (Riksteatret) | 16. sep. 1992 | Kostymedesign, Scenografi |
En Møydom (RiksteatretFlaminiateatretTeater IbsenSlottsfjellspillene) | 25. jun. 1992 | Kostymedesign, Scenografi |
Toralv Maurstad - En lek med livet på scenen (Riksteatret) | 27. mai. 1992 | Scenografiassistent |
Piaf (RiksteatretToten Teater) | 15. feb. 1992 | Kostymedesign, Scenografi |
Pakkis '92 (Riksteatret) | 23. jan. 1992 | Scenografi, Kostymedesign |
Gjest Baardsens siste flukt (Riksteatret) | 14. jan. 1992 | Kostymedesign |
Kongens ring - Herøyspelet () | 1992 | Kostymedesign |
Gjest Baardsens siste flukt (Riksteatret) | 11. sep. 1991 | Kostymedesign |
Den røde sommerfugl (Acanthus-Teatret) | 9. apr. 1991 | Scenografi, Kostymedesign |
Oppbrudd (Riksteatret) | 28. feb. 1991 | Scenografi, Kostymedesign |
Sjåfør for Miss Daisy (Riksteatret) | 11. sep. 1990 | Scenografi, Kostymedesign |
En Møydom (RiksteatretFlaminiateatretTeater IbsenSlottsfjellspillene) | 28. jun. 1990 | Kostymedesign, Scenografi |
Spillet om Eidsvold 1814 (Riksteatret) | 27. mai. 1990 | Scenografi, Kostymedesign |
Stem på havet () | 1990 | Scenografi |
Kondoren (Levende Dukker) | 1990 | Regi |
Vesletuss (Det Vestnorske Teateret) | 14. nov. 1989 | Kostymedesign, Scenografi |
Spillet om Eidsvold 1814 (Riksteatret) | 3. jun. 1989 | Scenografi, Kostymedesign |
Ting som slår gnister i natten (Homansbyen Teaterselskap) | 9. mar. 1989 | Scenografi, Kostymedesign |
Mirandolinas Vertshus (Riksteatret) | 9. feb. 1989 | Scenografi, Kostymedesign |
Karius og Baktus (Riksteatret) | 26. jan. 1989 | Scenografi |
Karius og Baktus (Riksteatret) | 18. jan. 1989 | Scenografi |
Stem på havet () | 1989 | Scenografi |
Tatt på sengen (Barkrakken cabaret og caféteater) | 1989 | Scenografi |
Skynd deg å elske (Homansbyen Teaterselskap) | 7. nov. 1988 | Scenografi, Kostymedesign, Lys |
Mirandolinas Vertshus (Riksteatret) | 5. nov. 1988 | Bearbeidet av, Regi, Kostymedesign |
Karius og Baktus (Riksteatret) | 7. sep. 1988 | Scenografi |
Mirandolinas Vertshus (Riksteatret) | 4. sep. 1988 | Scenografi, Kostymedesign |
Pakkis (Riksteatret) | 1. sep. 1988 | Kostymedesign, Scenografi |
Mirandolinas Vertshus (Riksteatret) | 23. jun. 1988 | Scenografi, Kostymedesign |
Den sterkeste (Riksteatret) | 15. mar. 1988 | Kostymedesign, Scenografi |
Pakkis (Riksteatret) | 2. feb. 1988 | Kostymedesign, Scenografi |
Kondoren (Levende Dukker) | 1988 | Regi |
Mysteriet Myrna Vep (Homansbyen Teaterselskap) | 10. jun. 1987 | Scenografi, Kostymedesign |
Eufemianatten (Riksteatret) | 3. jun. 1987 | Kostymeassistent |
Mysteriet Myrna Vep (Homansbyen Teaterselskap) | 13. feb. 1987 | Scenografi, Kostymedesign |
Så godt at vi traff hverandre (Riksteatret) | 1987 | Scenografi |
Sitt ikke der og dø (Oslo Lille Teater) | 14. nov. 1986 | Scenografi |
Forvirring, besvimelser og hjertesukk (Riksteatret) | 9. okt. 1986 | Scenografi, Kostymedesign |
Gjør det fort, kjære! (Riksteatret) | 1. sep. 1986 | Scenografi, Kostymedesign |
Eufemianatten (Riksteatret) | 16. jun. 1986 | Kostymeassistent |
Stopp verden, jeg vil av (Homansbyen Teaterselskap) | 15. feb. 1986 | Scenografi |
Gulljenter (Riksteatret) | 3. feb. 1986 | Scenografi, Kostymedesign |
Jean de France (Riksteatret) | 16. sep. 1985 | Scenografi, Kostymedesign |
Som snytt ut av nesa (Teatret Vårt) | 12. sep. 1985 | Kostymedesign, Scenografi |
Arsenikk og gamle kniplinger (Riksteatret) | 3. sep. 1985 | Scenografi, Kostymedesign |
Jean de France (Riksteatret) | 20. jun. 1985 | Scenografi, Kostymedesign |
Gengangere (Riksteatret) | 24. mai. 1985 | Scenografi, Kostymedesign |
Dei kallar det kjærleik (Det Norske TeatretRiksteatret) | 16. apr. 1985 | Scenografi, Kostymedesign |
Bakventland (Riksteatret) | 25. feb. 1985 | Scenografi, Kostymedesign |
Valborg og benken (Riksteatret) | 18. feb. 1985 | Maler, Scenografi, Kostymedesign |
Sancthansnatten (Maridalsspillet) | 1985 | Scenografi, Kostymedesign |
Jeppe Jansens giraff (Riksteatret) | 1985 | Scenografi, Kostyme |
Jeppe Jansens giraff (Riksteatret) | 3. des. 1984 | Scenografi, Kostyme |
Holberg Erindringer i ord og toner (Riksteatret) | 29. okt. 1984 | Scenografiassistent, Kostymeassistent |
Hvite netter (Riksteatret) | 11. sep. 1984 | Scenografi, Kostymedesign |
Knut Alvsson (Riksteatret) | 10. sep. 1984 | Scenografi, Kostymedesign |
Knut Alvsson (Riksteatret) | 19. jun. 1984 | Scenografi, Kostymedesign |
Hvite netter (Riksteatret) | 15. jun. 1984 | Scenografi, Kostymedesign |
Gengangere (Riksteatret) | 1. apr. 1984 | Scenografi, Kostymedesign |
Bakventland (Riksteatret) | 12. mar. 1984 | Scenografi, Kostymedesign |
Tre par (Riksteatret) | 20. feb. 1984 | Scenografi, Kostymedesign |
Røtter (Riksteatret) | 3. feb. 1984 | Scenografi, Kostymedesign |
Lepper av stål (Oslo Lille Teater) | 1984 | Scenografi |
Kirkesølvet (Maridalsspillet) | 1984 | Kostyme |
Hedda Gabler (Riksteatret) | 3. okt. 1983 | Kostymedesign, Scenografi |
Balladen om Robin Hood og Richard Løvehjerte (Riksteatret) | 9. mar. 1983 | Kostymedesign, Dukkedesign, Scenografi |
Guds gjøglere (Riksteatret) | 1983 | Kostymedesign, Scenografi |
De unges forbund (Riksteatret) | 1. nov. 1982 | Scenografi, Kostymedesign |
Balladen om Robin Hood og Richard Løvehjerte (Riksteatret) | 25. aug. 1982 | Kostymedesign, Dukkedesign, Scenografi |
Den andre dødsdansen (Statens teaterskole) | 4. mai. 1982 | Veileder |
Full pott (Statens teaterskole) | 29. apr. 1982 | Veileder |
Jeanne d'Arc (Riksteatret) | February 1982 | Kostymedesign, Scenografi |
Guds gjøglere (Riksteatret) | 1982 | Kostymedesign, Scenografi |
Er'e ikke det ene, så er'e det andre... eller Badekaret som ble vekk (Riksteatret) | 28. okt. 1981 | Kostymedesign, Scenografi |
På gjensyn torsdag! (Riksteatret) | 1. sep. 1981 | Scenografi, Kostymedesign |
På gjensyn torsdag! (Riksteatret) | 1. jul. 1981 | Scenografi, Kostymedesign |
Ut med deg, skitne madam (Riksteatret) | March 1981 | Scenografi, Kostymedesign |
Don Ranudo og Donna Olympia (Riksteatret) | 5. feb. 1981 | Scenografi, Kostymedesign |
Kollisjonen (Riksteatret) | 13. jan. 1981 | Scenografi, Kostymedesign |
Godvakker-Maren (Riksteatret) | 1981 | Scenografi, Kostymedesign |
Ungen (Riksteatret) | 5. feb. 1980 | Scenografi |
Tre søstre (Riksteatret) | 22. jan. 1980 | Scenografi, Kostymedesign |
Men vi lever ... (Riksteatret) | 1980 | Scenografi, Kostymedesign |
Emigrantar (Riksteatret) | 1980 | Scenografi, Kostymedesign |
Mot raudt lys (Det Norske Teatret) | 10. nov. 1979 | Kostymedesign, Scenografi |
Påske (Riksteatret) | 19. sep. 1979 | Kostymedesign, Scenografi |
Kollisjonen (Riksteatret) | 4. sep. 1979 | Scenografi, Kostymedesign |
Bakventland (Riksteatret) | September 1979 | Scenografi, Kostymedesign |
Den fjerde nattevakt (Riksteatret) | 24. mar. 1979 | Scenografi, Kostymedesign |
Den fjerde nattevakt (Riksteatret) | 22. mar. 1979 | Scenografi, Kostymedesign |
Tante Ulrikke (Riksteatret) | 20. feb. 1979 | Scenografi |
Landet hvor alt er annerledes (Riksteatret) | February 1979 | Kostymedesign, Scenografi |
Alltid kvitkledd (Riksteatret) | 5. jan. 1979 | Scenografi, Kostymedesign |
Den fjerde nattevakt (Riksteatret) | 1979 | Scenografi, Kostymedesign |
Peer Gynt (RiksteatretTeatrul Tandarica ) | 1. nov. 1978 | Lysdesign |
Ballerina (Riksteatret) | 19. sep. 1978 | Kostymedesign, Scenografi |
Hvis haiene var mennesker () | 29. mai. 1978 | Kostymeassistent |
Jorden rundt på 80 dager (Riksteatret) | 10. jan. 1978 | Scenografi, Kostymedesign |
Tusen fjordar, tusen fjell (Riksteatret) | January 1978 | Scenografi |
Krig og fred (Riksteatret) | 27. sep. 1977 | Kostymedesign, Scenografi |
Eventyret / Litt av et eventyr ! (Riksteatret) | 28. aug. 1977 | Maler, Scenografi, Kostymedesign |
Kameliadamen (Riksteatret) | 28. feb. 1977 | Lyddesign |
Når kjem du att, Red Ryder? (Det Norske Teatret) | 11. nov. 1976 | Scenografi, Kostymedesign |
Utferd til Fujiyama (Det Norske Teatret) | 22. okt. 1976 | Kostymedesign |
Hærmennene på Helgeland (Riksteatret) | 15. sep. 1976 | Scenografi |
Persarane (Det Norske Teatret) | 28. aug. 1976 | Scenografi, Kostymedesign |
Tribadernas natt (Det Norske Teatret) | 25. mar. 1976 | Kostymedesign, Scenografi |
Skinken Nøff og Grynta som ikke ville bli julebord (Scene 7) | December 1974 | Kostymedesign, Scenografi |
Richard IIIs liv og død (Nationaltheatret) | 23. mar. 1974 | Scenografiassistent |
Den likesæle og Menneskerøysta (Det Norske Teatret) | 22. mar. 1974 | Scenografi, Kostyme |
Tre systrer (Statens teaterskole) | 14. des. 1970 | Scenografiassistent |
Din egen vri, eller - hva du vil (Nationaltheatret) | 1. sep. 1970 | Maler |
Mot Solen (Festspillene i Bergen) | 21. mai. 1970 | Scenografiassistent |
Kong Edward II (Nationaltheatret) | 11. feb. 1970 | Scenografiassistent |
Din egen vri, eller - hva du vil (Nationaltheatret) | 1970 | Maler |
Mot Solen (Festspillene i Bergen) | 31. mai. 1969 | Scenografiassistent |
Din egen vri, eller - hva du vil (Nationaltheatret) | 25. mar. 1969 | Maler |
Tid mellom toner () | Kostyme |